maandag 12 maart 2007

tuniekjurkje

Geborduurd in januari, tijdens een stormachtige dag
Geknipt in februari, toen mijn dochtertje nog niet aan zomerjurkjes kon denken.


In elkaar gezet in maart tijdens de eerste lentedagen.
Het patroontje is roos 3018A model b, speciaal voor deze gelegenheid aangeschaft. Van een gulle gever had ik een heleboel patroontjes gehad waaronder deze in de kleine maatjes. Vond het een leuk patroon en twijfelde over de maat. Snel uit een oud lapje het bovenstukje gemaakt en ja hoor veel te klein. Inmiddels zat ik zo met dit jurkje in mijn hoofd dat ik het patroon toch maar in de grote maatjes heb aangeschaft. Stof en garen komen netjes uit de voorraad want die wil ik zo langszaam aan een beetje laten slinken. Deze lap had ik eens gekregen en was eigenlijk een beetje te krap, moest achter een extra deelnaadje maken en ook de armsgat afwerking had ik graag anders gedaan. Maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Er hoort nog een broekje bij maar daar moet ik nog aan beginnen dat is dan zeker in april af, zodat ze het in mei kan dragen :-)
gr kronova

Geen opmerkingen: