dinsdag 20 maart 2007

eindelijk update jack


Eindelijk heb ik het gevoel dat ik weer vooruit kom met het jack. Mijn planning is al lang om zeep. Heel wat keren moest ik dingen opnieuw tekenen omdat het net niet goed was.
Afgelopen donderdag tipte mijn lerares me nog dat de halswijdte voor een herenjack niet ruim genoeg was. Dus vrijdag nog een keer het hele patroon op tafel. De halswijdte aanpassen betekent dat zowel het voorpand als het achtepand moest worden aangepast, dus ook weer de col en de tunnel die daarbij horen. (en daarna hier weer opnieuw een werkpatroon van maken.)


En hoewel ik meestal met pijn in mijn hart de schaar in een mooie lap zet klonk dit keer het geluid van de schaar me als muziek in de oren. Joepie de tekenfase is definitief voorbij!

Gisteren had ik de eerste 30!!! delen van het jack geknipt en vandaag de rest.

Ik weet nu ook wat de vervelenste stof ik om te knippen. Niet de gladde voeringstof zoals ik altijd dacht maar de netstof staat nu met stip op nummer 1.
Het doorslaan van de belangrijkste delen is ook al bijna klaar. En nu maar eens goed overdenken in welke volgorde ik het jack inelkaar ga zetten.
groetjes kronova

Geen opmerkingen: