vrijdag 2 februari 2007

babybloesje







het huiswerk van deze maand is een hele lijst "saai" (teken)werk. Maar er is ook een leuke opdracht bij n.l het ontwerpen en naaien van een babybloesje.



de opdracht is een bloesje te maken in mt 80 met een rond kraagje voor, uitlopend in een punt van achter en met manchetjes. op zich lijkt me deze opdracht een beetje oudbollig dus een extra uitdaging om er iets leuks van te maken.


Het bloesje is inmiddels het ontwerp stadium voorbij en netjes uitgetekend als een patroon.


De lerares heeft erg benadrukt dat zulke babybloesjes wijd moeten vallen vandaar dat ik rimpeltjes in het voor- en achterpand heb gepland.


het stofje ligt ook al klaar. Netjes uit mijn voorraad van +/_ 125 lapjes gekozen!

Het is een roze/koraalrode dunne katoen met ingeweven nop.



Helaas krijg ik de foto weer eens niet op de pc, als ik ergens een punthoofd van krijg.....



gr kronova

Geen opmerkingen: