maandag 5 februari 2007

patroontekening herenjack

vandaag was het tijd voor stap twee.
van elk patroon dat ik teken bewaar ik de orginele tekening; het basispatroon.
als er iets niet klopt of ik wil nog eens iets nameten kan ik altijd terugkijken op de orginele tekening. En net als bij een patroon uit bv de knip neem ik het patroon nog eens over; mijn werkpatroon.

Het werkpatroon van mijn herenjack bestaat totaal uit 18 patroondelen. Die onderdelen die ik straks twee keer moet knippen zoals bv een klep heb ik ook al twee keer uitgetekend.
Als je net als ik dacht dat het vandaag simpel overtrek werk was dan vergis je je. Nog net op tijd ontdekte ik een aantal kleine foutjes. Nog even verder tekenen dus. De overige patroondelen zitten al netjes uitgeknipt in de map.

gr Kronova

Geen opmerkingen: