dinsdag 30 januari 2007

Herenjack


Voortaan ga ik elke maandag aan het herenjack werken en krijgen jullie dus ook wekelijks een update.

Nadat we vorige week op de modevakschool de ontwerpen van de herenjacken gezamelijk hadden bekeken kon gisteren het patroon in het groot worden getekend. Hiervoor zet ik mijn keukentafel op blokken, is een creatieve oplossing om niet telkens rugpijn aan het tekenen over te houden.

Hoewel ik het patroon al op schaal had getekend ben ik toch weer gewoon op nieuw begonnen. dus niet het kleine patroon opgemeten en dat overgezet. Ik was namelijk bang voor fouten, een paar mm op schaal is al gauw een cm verschil in het echt.

Over de grote voorzakken twijfel ik nog steeds. wil een soort dubbele zak maken met een ingang aan de zijkant en met een ingang van boven maar weet nog niet hoe ik dat precies wil gaan doen. Misschien gewoon eens uitproberen met een lapje stof. En hoe ik de v vorm aan de achterkant wil gaan doen weet ik ook nog niet. In eerste instantie wilde ik die alleen met een doorstiksel maken.

Op de foto zien jullie de schets van het jack, zo moet het er dus ongeveeer over een aantal maandagen uit gaan zien. (inleverdatum is 25 april). Een aantal onderdelen van het jack zijn verplicht zoals de windvanger en een paspelzak, maar voor de rest is het ontwerp vrij zolang het maar een zomerjack is.


volgende maandag meer over het jack.
nu ga ik weer verder met het overige huiswerk van deze maand

gr Kronova

Geen opmerkingen: