maandag 25 augustus 2008

Creatief weekend

Zaterdag stond er hier creatief met papier op het programma.

Een verplicht onderdeel op het laatste weekend van de vakantie. Jullie raden het al we gingen boekenkaften.

Ik zou er eentje als voorbeeld exemplaar maken maar toen dochterlief aan het eind van de middag terug kwam van haar bijverdienste had ik al de boeken al gekaft.

s'avonds nog samen aan de werkboeken begonnen want die wil ze ook wel gekaft dat staat veel leuker. Dat klusje mag ze later zelf afmaken, want boekenkaften is leuk maar dan wel slechts 1 maal per jaar.



Zondag ben ik aan een "breiwerkje" begonnen. Iedereen die me erg goed kent is nu vast erg verbaasd want ik kan helemaal niet breien. Heb het in mijn jeugd wel geleerd maar door mijn arm bak ik er niet veel van.

Gelukkig waren er altijd lieve familieleden die het breiwerk voor mij deden.



Maar nu kan ik toch zelf een sjaal maken met behulp van dit stukje kunstof.
(knifty knitter)

Het was even goed lezen hoe je moest beginnen maar het principe is simpel.

Het is gewoon punniken op een plankje.

Nu alleen nog even lezen hoe je het eraf moet halen zonder dat je de boel uittrekt. Train trouwens gelijk mijn Engelse en Duitse leesvaardigheden want de beschrijving is helaas niet in het Nederlands

Groetjes kronova

Geen opmerkingen: