maandag 1 mei 2017

Trees breien!

Breien? ja breien. wie had dat gedacht. Mijn lichamelijk mankementje was een reden dat ik het breien als kind al snel voor gezien hield. Nu ruim 30 jaar later zag ik een filmpje over continentaal breien op rondbreinaalden en dacht wacht eens even zo lukt het mij misschien ook.
Ik kocht een rondbreinaald bij de zeeman voor 80 cent om te kijken of het zou lukken.  Wat een onding die naald.  Het kabeltje is zoooo stroef. Maar het lukte! niet dat het ergens op leek maar het viel onder de categorie breien.

Na heel wat oefenen kocht ik ander naalden op internet. iets wat een gok. Ik denk dat de naalden nog beter kunnen maar voor nu doe ik het er mee.

Het patroon Trees leek me wel een leuk beginnersproject. Ik heb haar drie keer opgezet voordat ik tevreden was. de eerste keer kwam ik niet uit met de steken. De tweede keer was ik aardig op weg maar vond ik haar nog te smal.
drie keer is scheepsrecht toch?
ik gebruikte deze tips.

ik zette breiend 92 steken op plus 1 die ik dan bij het sluiten weer samen brei

Voor de zekerheid reeg ik af en toe een draadje door mijn steken en leerde op internet dat dat een lifeline heet.
ik breide heel enthousiast twee bolletjes weg en nu moet ik alleen nog leren afkanten.
Mijn eerste breiwerk is niet perfect maar voor iemand die dertig jaar dacht dat ze niet zo kunnen breien is dit een gigantisch mooi werkstukje aan het worden.
groetjes kronova

Geen opmerkingen: