donderdag 22 mei 2008

update opleiding

Het schiet er bijna bij in om hier mijn vorderingen van de opleiding te vermelden. Met nog 27 dagen te gaan voor de eerste examendag is dat natuurlijk niet zo verwonderlijk. Ik ben hard bezig alles af te maken.
Mijn klasieke damesbroek gemaakt uit donkerbruin linnen en afgewerkt met baisband hangt momenteel bij de stomerij om er een voor- en achtervouw in te laten persen.
Omdat ik er geen band op heb gezet maar gekozen had voor een beleg wist ik lange tijd niet hoe het met de sluiting moest. Heb er toch voor gekozen een knoop op het ritslapje te zetten.


Mijn eerste reversekraag gemaakt op mijn proefblazer leverde me een 8 op. Hij is overal keurig even breed. De gele streep in de stof (oud laken) verstoord het beeld een beetje.

Het laatste werkstuk dat we moeten maken, de blazer, is gelukkig geen examenstuk meer. Dat neemt wat extra spanning weg.
En aangezien de proefblazer goed wat gelukt mag die blazer eigenlijk geen grote problemen meer opleveren.
Groetjes kronova

Geen opmerkingen: