maandag 14 april 2008

werk in uitvoering: Blinde rits

Mijn Blog werkt momenteel ook als een stok achter de deur!!

Vandaag mijn galajurk maar weer eens ter hand genomen.
Als eerst heb ik de achternaad afgelockt. Dat was eenvoudiger gezegd als gedaan want de draad van mijn lockklossen draaide telkens in elkaar. Nu moet ik de rimpels letterlijk en figuurlijk weer glad zien te strijken. Daarna was de blinde rits aan de beurt. Mijn aller aller eerste. Ben begonnen met hem met een royale steek vast te zetten op de plaats waar hij hoort. Hm het runnertje zit boven mijn jurk als hij dicht zit dat is vast niet de bedoeling. Misschien is het verstandiger eerst eens even op een proeflapje de oefenen voordat ik weer uren zwart op zwart zit uit te halen.
Aai dat valt niet mee, heb geen speciaal blind rits voetje. Kan met mijn gewone voetje wel onder het randje van de rits komen maar aan de achterkant lust de boel een beetje. Hoe ga ik dat weer oplossen? Het zelfde nog een op een andere naaimachine proberen? maar vandaag toch niet meer.

De jurk was niet het enige waar ik vandaag aan gewerkt heb. Heb ook nog wat aanpassingen aan mijn proefblazer gemaakt. Weet nu voldoende zodat ik (morgen?)de orginele stof kan gaan knippen. Weet nu ook waarom ik zo'n vreemd model kraag had gekregen; de middenachter van de kraag was niet 100% haaks.
Omdat ik nog nooit een reverkraag heb gemaakt ga ik het proefstuk nog wel gebruiken om er een reverskraag op te oefenen.
Je merkt het al de laatste weken moeten nog goed benut worden.
groetjes Kronova

Geen opmerkingen: