maandag 7 april 2008

patroontekenen


De Gala jurk moet weer even wachten,voorlopig ben ik nog even aan de slag met potlood en papier.

Vorige week heb ik een blazerpatroon voor mezelf getekend. Alle aanpassingen zijn ook al gedaan zodat ik kan beginnen met een proefmodel. Heb er al een vreselijk lelijk stofje voor uit mijn voorraad geplukt. Heb in de loop der tijd ook heel wat stoffen gekregen en die zijn niet altijd mijn smaak maar voor een proefje goed genoeg.

Maar eerst moet ik nog een kinderbroek gaan tekenen. Op les gaan we deze week oefenen om met behulp van een zelfgetekend basispatroon en een plaatje van een broek ,zoals hier boven, een patroon te maken.

Dat is alvast een oefening voor het examen in Juni waar we ook een kinderbroek gaan maken.
Het basispatroon mogen we thuis alvast maken dus daar ga ik vandaag eerst mee aan de slag.
groetjes Kronova


Geen opmerkingen: