vrijdag 11 oktober 2013

Dwzi 55


Deze week zag ik dat een simpel maar milieu belastend truukje 
dat een zwaar verwaarloosde en ingebrande bakplaat weer schoon kreeg.
Een nachtje in een vuilniszak met ammonia.

Deze week kwam ik op de dag van de duurzaamheid 
 ook op de site van het WNF terecht waar deze test stond:

En hoewel ik afval scheid, voor korte stukjes de fiets pak, energie zuinige apparaten kies, de verwarming hier niet gelijk word opgedraaid maar een plaidje word gepakt enz enz is dat nog niet genoeg.
 Als iedereen zou leven zoals ik hadden we meer dan 1 aarde nodig was het beschamende oordeel.

ik heb weer iets om over na te denken,
jij ook?

groetjes Kronova

2 opmerkingen:

Liene zei

Wauw, wat een overtuigende voor en na- foto's. Ik had ooit ook van dit trucje gehoord, maar ik dacht dat onze ovenschaal daar al te ver heen voor zou zijn. Nu, ga ik het echt proberen! Gewoon een laagje in de schaal doen, neem ik aan .... en dan in de vuilniszak schuiven?! Een fijn weekend voor jou!

Anna zei

Ja, heb ik ook wel eens gedaan met ammoniak en een vuilniszak...werkt prima maar voelt toch een beetje te chemisch. :) ik wil de voetafdruktest doen maar ben een beetje bang voor wat eruit komt!