maandag 18 oktober 2010

love my knifty knitter!

Twee sjaals van de knifty knitter.
Jullie willen trouwens niet weten hoeveel moeite
het heeft gekost deze sjaals op de foto te zetten :)
als je goed kijkt zie je linksonder nog een piepklein vingertje,
en die priegelvingertjes trokken telkens
alles van tafel als ik een foto wilde nemen.

De witte sjaal is gemaakt door 1 van mijn dochters.
De bruin/blauwe heb ik dit weekend gemaakt.
Toen het breiplankje na bijna een jaar weer vrij was.

De sjaals zijn beslist draagbaar maar
ik baal ervan dat ik het begin en einde niet gelijk krijg.
Het begin is opgezet op de knifty knitter en is veel wijder
dan het einde dat ik met behulp van een haaknaald heb afgewerkt.
Groetjes Kronova
De witte sjaal(+/- 1.60 mtr) is gemaakt met twee bolletjes zeeman wol,
de bruin/blauwe(2 meter) is gemaakt van twee bolletjes annel trento kleur 424
edit: @ annette bekijk deze link maar eens dan krijg je
een idee wat er nog meer kan.
Zelf ben ik daar nog niet aan toegekomen om andere dingen uit te proberen.

6 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Bij mij wordt als ik gewoon gewoon afhecht, zonder er bewust bij na te denken bedoel ik, het ook véél strakker (bijna onwrikbaar strak). Ik heb als truukje, dat ik afhecht met een véél dikkere pen, dan worden de lussen groter dus móet het losser worden.

Of als je toch dezelfde pennen wilt gebruiken moet je héél erg bewust grotere lussen maken bij het afhechten, maar dat wil niet bij elk soort breigaren werken.

Misschien is het een tip, omdat jij breidt met een knifty knitter en dus afhecht met een haaknaald, een superdikke haaknaald te gebruiken...

Succes!!

Groetjes, Collie

Nicole Claudia zei

Oh, ja vergeet bijna te zeggen dat ik de sjaals mooi vindt geworden. Mooi bij dat leren jasje met dat blauw!!

Groetjes, Collie

Annette zei

Die sjaals zien er super uit.
Ik heb een tijdje terug ook wat gehoord over de knifty knitter, omdat ik ook veel moeite heb met breien zeiden ze dat dat wel een goede uitkomst is... klopt dat ook? heb namelijk echt geen flauw idee hoe het werkt, kan je ook wat groter projecten maken of houdt het bij sjaals op??
Je blauw/bruinige sjaal vind ik super, en wat een mooie witte van je dochter..

kronova zei

Dank je wel Collie.
zowel voor de tip als voor het compimentje.

Aritha Vermeulen zei

Prachtige sjaals. Ik maak eigenlijk alleen maar mutsen en beenwarmers op mijn knifty knitter. ( ik heb alleen ronde)

sillie zei

nou ik vind dat breien ook niet gemakkelijk ik krijg altijd enorme zwetrige handen en een heel stijf breiwerkje.... jouw sjaals ogen wel mooi vinnik :-)