dinsdag 16 december 2008

een uwyh kerstboompje


Op deze site vond ik een eenvoudige manier om van een tijdschrift een leuk kerstboompje te maken. Super simpel want eigenlijk voor kinderen bedoelt.

Kan ik ook dacht ik, kost niets, dus eens uwyh op een andere manier.

Helemaal volmaakt rond is mijn boompje niet geworden maar toch pronkt hij trots in de keuken. Dat hij nog niet helemaal de juiste vorm heeft gekregen ligt denk ik aan het tijdschrift dat ik heb gebruikt. De volgende is vast beter.

Mijn man zou gisteravond een echte boom gaan kopen maar die kwam met lege handen thuis;10 dagen voor kerst en nu al uitverkocht het is haast niet te geloven.

groetjes Kronova
edit: Mme Zsazsa struinde op het zelfde blog rond.
De boompje groeien uit tot een bos... Bij Joozz is er nog 1.

4 opmerkingen:

rietjetoet zei

he, ik maakte vroeger huisjes op deze manier... alleen je hebt vrij dikke tijdschriften nodig om ze echt mooi te laten zijn...
blad 1 bovenste punt naar onder, onderste punt naar boven tegen de middenkant van het boek
blad 2 bovenste punt naar onder en dan zijkant naar het midden... krijg je echt afrikaanse hutjes...

kronova zei

he wat leuk rietje ga ik na de kerstdagen ook eens uitproberen. Nu staat de kast al vol met kerstbomen want het werkt een beetje verslavend.
groetjes Kronova

rietjetoet zei

ze zijn schattig, alleen, ik maakte ze vroeger van heel oude postordercatalogi, die waren toen een dikke A5 groot,en lekker dik, dat was ideaal, omdat de blaren dan lekker dicht bij elkaar stonden. (dus een neckermanncatalogus of zo moet een lekker groot huis geven denk ik.
Vorige maand heb ik de laatste weggedaan wegens rug van boek op drie plaatsen doorgescheurd en dus hutje ook ;-( (en dat na 20 jaar of zo)

kronova zei

Had van een intertoysboek een kestboom gemaakt. Zelf was ik er heel tevreden over, lekker vrolijke kleurtjes maar de meiden vonden het niet zo leuk. Die hadden liever nog wat in het boekje gebladerd.
groetjes Kronova